Ha belefáradtam a főzésbe

Tulajdonképpen nem is a főzéssel van a gond, hanem a kitalálással. Minden nap megkérdezem: mi legyen ma az ebéd? Rend szerint semmilyen választ nem kapok vagy a kedvencem a férjemtől: "Lepj meg!" Mintha nem ezt tenném napról napra! Na, mindegy! 
Hétvégén eldöntöttem, hogy átgondolom az egész heti menüt és próbálom úgy összeállítani, hogy minden nap csak kevés idő ráfordításával viszonylag változatos étrend szülessen. Mivel dolgozom - igaz itthon, de attól még dolgozom! -, közben a gyerekeknek is szünet van és a háztartás teendői is engem várnak, nem szánhatom rá az egész délelőttöt a főzésre.

 
Eddig is működött, hogy levest mindig két vagy akár három napra főzök. Előfordul, hogy a fő fogásból is marad, akkor azt esszük természetesen. Nem dől össze a világ!
Ételt eddig sem dobtunk ki, de jobb ha újjászülethet egy-egy maradék. Összeállítottam egy étrendet két hétre, talán sikerül is tartani.

Hétfői ebédünk a tegnapi maradéka lesz. Mivel a rizsből minidig marad, ebből a keddi lecsóba is kerül majd. A szerdai pörkölt lesz a pénteki gulyás alapja. A vasárnapi húslevesben főtt húsból és a rizsből lehet majd a keddi rizses hús. Sőt a maradék levest lefagyasztva bármely krémleveshez jó alapot kapok. A rakott almás kenyérhez felhasználhatom a szikkadt kenyeret, zsemlét, de akár kalácsot is. A vasárnapi tarja maradékát pedig beépítem majd a következő heti étrendbe. 

Remek ötleteket kaptam a következő oldalakról:

 Köszönöm!
 


Nincsenek megjegyzések: