Illatpárnák - szabásminta, leírás

Mindannyian túl vagyunk már a levendula-szüreten, esetleg beszereztük a friss, illatos virágokat. (Ha nem, hát most van itt az ideje!) Elkezdhetjük törni a fejünket: mit is kezdjünk vele?
Persze bedughatjuk csak úgy a szekrényünkbe vagy a párnánk alá, de előbb-utóbb lepotyognak a virágok és szétszóródnak. Legjobb tehát, ha készítünk hozzá egy illatpárnát. És ha már egyszer nekiállunk, akkor adjuk is meg a módját!




A sokak által méltán kedvelt három darabos, nagyon mutatós levendula csomagocska igen egyszerű leírását osztom most meg veletek. Kézzel varrva is elkészül akár egy este alatt.
Ha van kedvetek, akkor mint ahogy korábban, most is készítsétek el a saját darabotokat.


Szükséges eszközök:
3 kisebb, színben harmonizáló textil
kb. 1 m szalag az átkötéshez
szárított levendula
tömőanyag
olló, tű, jelölő ceruza/toll, vonalzó


A három textíliából kiszabunk egy-egy 7, 8,5 és 9 cm-es oldalú négyzetet. Három oldalukon összevarrjuk, a

 negyedik oldalon akkora nyílást hagyunk, hogy kényelmesen ki tudjuk fordítani és meg tudjuk tölteni a párnácskákat. 


Körben levágjuk a felesleges széleket. A sarkoknál óvatosan, de a varráshoz a lehető legközelebb szabjuk le, hogy szépen álljanak a csücskök kifordítás után. A töméshez hagyott nyílásoknál kicsit nagyobb ráhagyásra lesz szükség a kényelmesebb, pontosabb befejezés érdekében.
Fordítsuk ki a párnácskákat és egy kötőtű vagy hurkapálca segítségével formázzuk óvatosan a sarkokat. Hajtsuk be a nyílásoknál hagyott varrásráhagyást és vasaljuk ki az anyagokat, így könnyebb lesz a varrást befejezni.


Töltsük meg a párnákat levendulával. Keverhetjük tömőanyaggal, így nem csak illatosak, de puhák is lesznek. Varrjuk be rejtett öltésekkel a nyílásokat.
Nem maradt más hátra, mint hogy átkössük szalaggal a mini piramisunkat.

Amennyiben az enyémhez hasonló, visszafogott anyagokkal dolgozunk, a szalag adja meg az igazi karakterét munkánknak. Persze még ezt is kiegészíthetjük némi díszítéssel: gombokat, charmokat, gyöngyöket fűzhetünk rá, sőt egy ízléses ajándékkártyával is feldobhatjuk.
(Ezzel máris elejét vehetjük a majdani karácsonyi ajándékozás problémájának, például az óvó/tanítónénik, kolléganők, távolabbi rokonok esetében.  ;))




Nyilván nem kell követni szó szerint az itt leírtakat. Egy ilyen párnácskát számtalan módon elkészíthetünk ízlésünknek, funkciójának megfelelően. 

Végül álljon itt néhány szó magáról a levenduláról is:
 Sokan tudjuk róla, hogy a szekrénybe téve elűzi a molyokat. E mellett azonban nagyon fontos élettani hatása is van, Így nem csak a ruhák közé, de a párnánk alá vagy az éjjeliszekrényre is bátran oda tehetjük (főleg, ha már ilyen szép körítést készítettünk hozzá).
 "Javítja az életfolyamatokat, fokozza a testi és lelki frissességet. Antibakteriális, fertőtlenítő, gyulladást csökkentő hatása van.  Aromaterápiában használva feszültségoldó, idegerősítő, nyugtató hatású. Enyhíti a fejfájást, a depresszív kedélyállapotot, segíti az elalvást, az alvászavarokat megszűnteti." (forrás)

21 megjegyzés:

Zsófi írta...

Szia! Jó ötlet ez a játék. Lehet, hogy csinálok én is illatpárnákat, és elküldöm a képeket.

boGár krea írta...

Köszönöm Zsófi! Várom a képet. ;)

Kankalin írta...

Ma egyre gondoltunk, épp ma fejeztem be én is két levendula párnát/zsákot és posztoltam a blogomban! :) Nagyon csinosak lettek a kis párnácskáid! :)

Ányi írta...

Köszönöm az ötletet! Nem gondoltam volna, hogy 'nekiveselkedek', mert nem is tudok varrni :))) A képeket itt tudod megnézni:
http://anyecs.blogspot.com/2011/07/egy-haloing-atlenyegulese.html
Ányi :)

unikat írta...

Köszönöm a hasznos segítséget. Sikerült ez alapján nekem is elkészítenem a párnácskákat. Kukkants be hozzám.
http://unikat-vizu.blogspot.com/2011/07/az-iden-utoljara-levendula.html

Varga Györgyi írta...

Levendula, levendula. Minden formában szeretem. Ez a három párnácska is tündéri. Valamelyik este belevágok én is :o)

Erdős Éva írta...

Nagyon jól néznek ki, majd megpróbálkozom vele én is ! Ha szépnek találom, amit készítek , megmutatom én is:)

Dia írta...

Igazán jó leírás, köszönjük.
Én is varrtam mostanában, küldöm a képeket!

Dia

boGár krea írta...

Nagyon köszönöm a már ideért képeket és várom a többiekét is örömmel! :)

margom írta...

Imádom a levendulát! Küldök én is képet!

napos írta...

Elkészültem velük én is: http://1napos.blogspot.com/2011/07/levendulaparnacskak.html

Mara írta...

Szeretném kérdezni, ha a Picassás linket ideírom az jó lesz?

boGár krea írta...

Persze Mara, küldd a liknet, örömmel várom!

Mara írta...

Szeretném megmutatni a saját illatolóimat, ha gondot okozok, töröld!
http://mara-varrogat.blogspot.com/2011/07/ujabb-lilak-levendulas-illatparnak.html?spref=fb

Cinella írta...

Szia!
Szeretnék én is játszani Veled! Küldöm a levendulapárnácskáimról a képet. A blogomon is meg tudod majd nézni.
Cinella
http://cinella-sylvia.blogspot.com/

boGár krea írta...

Köszönöm mindenkienk az eddig beküldött képeket!
Ma még várom a fotókat, holnap pedig sorsolok.

boGár krea írta...

Sorsoltam! A nyertes Ányi lett! Gratulálok! Részletek itt: http://bogarkrea.blogspot.com/2011/08/otletelo-nap.html

HaziManka írta...

Szia!Ugy orulok,hogy idetevedtem,mar azt hittem nem talalok normalis leirast levendula illatparna kesziteserol..De szuper ez a bejegyzes,jok a kepek,ki fogom probalni!Ma szedtem le a levendulat a kertben,meg szaritom,nagyon varom,hogy a kis parnacskakat elajandekozhassam:) (Amugy a blogomnak ugyanilyen a hattere:)
Szep estet! Manka

boGár krea írta...

Kedves Manka! Örülök, hogy segíthettem! :)

Lagor írta...

Szia:)
Köszönöm a leírást :) Születendő gyermekem ágyába szeretnék készíteni levendula párnácskát, ami nem szúrja meg, ha rátalál... :)

Rózsa Császár írta...

Köszönöm a leírást én is, levendula van, anyag van, csak éppen nem tudtam hogy kezdjek hozzá...