Rejtett öltés kézzel - tippek varráshoz

Többen kérdeztétek már, hogyan kell úgy befejezni a varrást egy-egy kitömött figuránál, hogy a tömés helyénél se látszanak az öltések. Nem titok és nem is ördöngösség, ilyenkor használom a rejtett öltést. 
Az alábbi rajzon tökéletesen látszik a lényeg: a két oldal (A és B) szélét behajtom. Ott, ahol találkozniuk kell, körmömmel élt húzok bele. Az A oldalba alulról beszúrom a tűt, így a csomó a figura, párna, stb. belsejébe kerül. Ugyanezen oldalon apró öltéssel az él mentén feljövök a tűvel és vele egy magasságban a B oldalba bökök. Oda-vissza haladok a két oldal között kicsi öltésekkel, így lesz igazán szép a varrás. A nyílás végéhez érve szorosra húzom a szálat. Ha ügyes voltam, sehol sem látszik ki a cérna, szép egyenletes eredményt kapok.


A befejezésnél a csomót én a korábban már géppel varrt részen szoktam kötni, onnan pedig a figura belsejébe vezetem a tűt és egy távolabbi ponton húzom ki, vágom le a cérnát.
Az alábbi videón jól látszik az egész folyamat.


Ha nem voltam egész világos, kérdezzetek bátran!

Nincsenek megjegyzések: