Kindle tartó - DIY

Karácsonyra kaptam egy Kindle-t. Most került sorra csak szegény, mert először az igazi könyveket olvastam el. De máris megszerettem, így ezek után biztos ritkul a könyvtárlátogatásom.
Viszont sajnálom porosodni hagyni, így készítettem neki egy tartót. Nincs benne rögzítve, mert kényelmesebb csak a Kindle-t fognom, mikor olvasok, tehát nekem praktikusabb, ha egy mozdulattal ki is tudom venni belőle. De azért ha vinném magammal valahová, akkor sem esik ki, elég erősen összetartja a gumi pánt.


 Elkészítése nagyon egyszerű, főleg ragasztást és minimális varrást igényel. Mutatom hogyan készült.


Amire szükség lesz hozzá:
- egy megfelelő méretű kemény fedelű könyv, amit nem sajnálunk*
- erős vászon (lehet régi farmer vagy más kiszolgált ruhadarab)
 - gyapjúfilc bélésnek
-gumi szalag
-olló, ragasztó, sniccer
-vonalzó, ceruza


Első és egyben legbrutálisabb lépésként kivágjuk a könyv lapjait a kemény borítóból. Először a sarkoknál behajtva, majd körben leragasztjuk a méretre vágott vásznat
Jó univerzális ragasztót használva nem kell ekkora ráhagyás, én atombiztosan akartam rögzíteni, ezért néz ki ilyen csodásan. Valamint kívülre nem akartam kenni az Uhuból, mert féltem hogy átüt az anyagon. Más ragasztóval bánjatok a használati utasításnak megfelelően! Itt találtok profi leírást a borító befedéséről. Az enyém a "bad corner" kategóriába tartozik. Nem baj, én így is szeretem! :)


Mivel sok réteg anyagom volt a sarkoknál, így utólag is könnyű volt bevarrni a gumit. Nem számít, ha nem tökéletes öltésekkel dolgozunk itt, mert úgyis eltakarja a bélés.


A filcet méretre vágjuk és beragasztjuk** az eddig igen csúfnak mutatkozó tartónk belsejére.


 Ennyi. Kész is vagyunk, csodás kis védelmet kapott az e-book olvasónk. 
Ha tok nélkül olvastok, de szeretnétek egy tartót hozzá, szerintem ennél egyszerűbbet nem is készíthettek.
Remélem hasznát veszitek a leírásomnak!



*én minden könyvet sajnálok, de most jutottam el oda, hogy nem férnek már fel a polcra, így amit sosem vettünk eddig le és valószínűleg nem is fogunk, azt elviszem a könyvtárba. Ezt az egyet pedig feláldoztam a sok százért, amit majd nem papíron olvasok. És nem dobtam ki a belsejét sem (viszonylag régi térkép), azt is újrahasznosítom, megígérem!

** nem érdemes szépen lakkozott körömmel ragasztgatni, mert igen jól oldja a festéket. Khmmm.

.

4 megjegyzés:

Anett írta...

De jó ótlet:-) Éppen írni akartam, hogy milyen szép a körömlakkod színe, még ragasztó előtt:-))

boGár krea írta...

Köszönöm! Ez egyébként egy elég érdekes szín. Az üvegben szürkés barna, néha a kezemen is annak látom. De legtöbbször lilának tűnik. Habár eredetileg barnát szerettem volna, így is jó... :-)

boGár krea írta...

Szia! Nagyon tetszik az ötlet! Nekem is kéne egy tok az ebook-omra. Viszont a filcet kicsit drágállom. Szerinted mennyire működhet jól a dekorgumi, mint "védőburok"? Van már belőle ilyen textil hatású is http://vertespapir.hu/index.php?search_co=dekorgumi&kereses_gomb.x=0&kereses_gomb.y=0&kereses=1&id=termekek És azt hiszem a könyveim se fogom szétvagdosni, inkább valami keményebb kartonból fogom kivágni az elő és hátlapot. Üdv, Julcsi

boGár krea írta...

Kedves Julcsi! Bocsánat, véletlenül mellé kattintottam és töröltem a megjegyzésed, de bemásoltam ide, helyetted.
Szerintem dekorgumival is jó lehet, ha az nem túl merev tartású. A filc elég puha, így könnyen csukódik és nem nyílik ki magától a borító. El tudom képzelni, hogy egy vastagabb dekorgumi igen.
A vastag karton tökéletesen megfelel a könyvborító helyett.
Kíváncsi lennék a kész tokra! Örülnék, ha megmutatnád majd!